Eden
Marba and Aras are a husband and wife who had to leave their homeland because of conflicts. They cross deserts and mountains on foot, almost starving, hoping to be able to start a new life somewhere. When their endurance is at an end, they see a house in the middle of nowhere.
A stark political allegory for our turbulent times, this second feature from Barış Atay is an immersive dive into a visually stunning post-apocalyptic milieu. Speaking to the vicious, never-ending cycles of humanity’s drive for power, Aden is a tense examination of war, immigration, and xenophobia.