Eisenstein in Guanajuato
In 1931, after being freshly rejected by Hollywood and under pressure to return to Stalinist Russia, Soviet filmmaker Sergei Eisenstein travels to Guanajuato, Mexico, to shoot a new film. Chaperoned by his guide Palomino Cañedo, he experiences the ties between sex and death.
Peter Greenaway delivers another sexual extravaganza with this biopic on a very specific and under-known moment in the legendary Russian director’s life. Eisenstein in Guanajuato grandiloquently portrays the homosexual affair of the filmmaker in the midst of the vibrant 1930s Mexican culture.