El bonaerense
Framed by his corrupt boss, locksmith Zapa’s life takes a new turn. Rescued by his retired cop father, he joins the Buenos Aires police. Guided by Molinari and mentored by Inspector Gallo, Zapa rises fast, only to uncover pervasive corruption in the force.
What might Sidney Lumet’s policiers look like if they were transplanted from New York to Buenos Aires? Pablo Trapero offers an answer with this blistering examination of societal dysfunction. Mordantly funny, El Bonaerense maps the insidious path forged by the tendrils of institutional corruption.