El crack
Private detective Germán Areta is hired by a terminally ill client who wishes to see his long lost runaway daughter again before he dies. But when Areta starts looking into the case, it leads him to the dark underbelly of Madrid where he soon discovers that he is not the only one looking for her.
One of the great Spanish films of the ’80s, this cool Madrilenian thriller from José Luis Garci doubles as a vibrant time capsule. Alfredo Landa left behind comedy for an unforgettable turn as the iconic detective Germán Areta in a film that opened Spanish cinema up to the shadowy wonders of noir.