Succeeding as both a dark comedy and a political thriller, El Mudo walks a tricky tightrope and ultimately delivers on its intriguing premise: one man’s parabolic reversal of fortune. Winner of Locarno Festival’s Best Actor prize for an extraordinary lead performance by Fernando Bacilio.