Election
Every two years senior members of Hong Kong’s oldest Triad, The Wo Shing Society, elect a new chairman. Fierce rivalries emerge between the two eligible candidates. Lok, respected by the Uncles is the favorite to win. His rival Big D will stop at nothing to beat him.
Hong Kong genre maestro Johnnie To (The Mission) stretched with richly rewarding ambition to make this gangster saga. Tracking the backroom politics (and bloodletting) of a gang’s leadership transition, it’s a gripping account of the inner workings and codes of honor of the city’s organized crime.