Elegy
Çobanoğlu and his comrades are smugglers who live in the bleak, inaccessible mountains. They are hard, pitiless men like the county they live in, whose daily commerce is in greed, danger, betrayal and murder.
Deftly building on the allegorical potential of the desolate Anatolian mountains, Yılmaz Güney resorts to western iconography to uncover new ways of portraying vicious cycles of corruption. Boasting breathtaking landscapes, Elegy is a wildly lyrical smuggler ballad in the vein of Sam Peckinpah.