Elis
The film tells the story of Elis Regina, one of the greatest Brazilian singers of all time, from her arrival in Rio de Janeiro at the age of 19 as a young woman of humble origin, her rise to success and national and international recognition, until her tragic and early death.
The musical sensation that was Brazilian singer Elis Regina shines through in this swirling biopic, addressing her personal life while hinting at Brazil’s societal liberalization and political turmoil of the 60-70s. Andréia Horta is superb as Regina, bringing her to life with contagious zest.