Entranced Earth
In the fictitious country of Eldorado, taken by the internal struggle for political power, the idealist and journalist Paulo Martins opposes two equally corrupt political candidates: a pseudopopulist and a conservative. He is torn between the elite’s madness and the blind submission of the masses.
Winner of Locarno’s Golden Leopard in 1968, Glauber Rocha’s visually electrifying and controversial film is a masterpiece of Brazil’s Cinema Novo movement. This fierce political fable aims fire at governmental corruption and class divisions while capturing the stunning poetry of the landscape.