Epitaph
In 1519, before arriving into the Aztec capital Mexico-Tenochtitlan, three Spanish Conquerors march to the Popocatepetl volcano. It is an arduous walk; they face the strength of nature and the fear of the unknown, but their mission is of great importance for the interests of the Hernán Cortés army.
Filmmakers Rubén Imaz and Yulene Olaizola depict the pivotal ascent of Popacatepetl by Spanish conquistadors in this astute period drama about the conquest of Mexico. The harsh but stunning landscapes of the Pico de Orizaba are a fittingly dramatic backdrop to this psychological quest for glory.