In 1959, disgraced intergalactic agent WA4 receives a mission: to come to the Earth and kill the president Juscelino Kubitschek on the day of Brasília’s inauguration. But his ship is lost in time and lands in 2016 in Ceilândia—a Black suburb of Brasília—on the verge of Dilma Rousseff’s impeachment.
Defined by its director as a work of “futurist ethnography,” this gem of Brazilian underground cinema is a dystopian sci-fi at once witty and visually thrilling. Powerfully commenting on modern-day racism, Adirley Queirós’ third film digs into the very heart of both past and present politics.