Everybody Loves Jeanne
Everybody has always loved Jeanne. These days, she hates herself. Up to her ears in debt, she has to go to Lisbon and sell her mother’s apartment, who passed away one year ago. At the airport, she runs into Jean, a whimsical and somewhat intrusive former high school classmate.
Drawing the romcom in vibrant new colors, Céline Devaux switches well-worn battles of the sexes for an animated tussle between rival world views. As a relatable cynic and an eccentric optimist, Blanche Gardin and Laurent Lafitte fizz with perfect chemistry in this Cannes-selected, delightful debut.