Everyone Else
Gitti and Chris, an unlikely couple in their thirties, battle through their vacation. A seemingly unimportant event—an encounter with another couple—shakes their relationship. Not only is the other couple more successful, the two also manage to conceal classic gender roles beneath a modern façade.
Winner of the Silver Bear and the Best Actress award in Berlin, Maren Ade’s second feature is an astonishing portrait of a couple falling into crisis. Lovers clash, affections curdle—and both Birgit Minichmayr and Lars Eidinger deliver devastating performances in the blaze of the Sardinian sun.