eXistenZ
After unveiling her new virtual-reality project eXistenZ, superstar game designer Allegra is attacked by an anti-gaming group. She is rescued by Ted, and insists that they play the game to know if it has been damaged. They soon find out that their sense of reality can become dangerously distorted.
A true thriller for the virtual reality age! Landing in cinemas alongside The Matrix, Cronenberg rewired his cult classic Videodrome for the world of video games, creating a quintessential 90s mind-bender that stared down the millennium with paranoid eyes. Starring Jude Law and Jennifer Jason Leigh.