Meeta Sen and Amar Sen have been married for several years. Meeta’s old flame Shashi Bhushan not only re-enters Meeta’s life, but also gets employed in the same organization as Amar, throwing their marriage again in jeopardy.
A nuanced and delicately told story of the intricacies of a marital relationship, Anubhav was a film way ahead of its time. The complex central theme unfolds through the simple story of a workaholic doctor and his homemaker wife who takes it upon herself to save their marriage from losing steam.