Eye Two Times Mouth
Luz works at a gallery but her real passion is singing opera. She’s been invited to audition for Madame Butterfly in one of the principal theaters of Mexico City. While Luz practices, her friends Lucian and Chío teach her how to make her voice and hands dance. A divine geometry governs the world.
Lila Avilés (The Chambermaid) takes flight from colorless rooms of monotonous labor with a tale of a curious gallery invigilator whose secret talent for song is set gloriously free. Woven from an array of cultural traditions, this many-storied, multisensory tapestry exalts the arts of body and soul.