Falling Star
During a brief rule towards the end of the 19th century, the Italian duke Amadeo of Savoy occupied the Spanish throne. However, confined to the safety of life within the palace walls, the lonely, frustrated king and his servants succumb to playful adventures focused more on pleasure than his duties.
A monarchical tale told in the style of Sofia Coppola’s Marie Antoinette, this lurid debut from renowned producer Lluis Minarro revels in a deliciously camp aesthetic. Pairing painterly tableaux with anachronistic needle drops, Falling Star makes for a winking allegory of modern Spanish politics.