Familiar Touch
Confidently quiet, Sarah Friedland’s narrative debut is playful but direct in exploring the islanding effects of dementia. Lingering on life’s gladdening details—lily pollen on a varnished tabletop, the tracery of veins on cabbage leaves—serene camerawork finds silver linings in a shrinking world.