Fanny and Alexander (Theatrical Version)
Through the eyes of sister and brother Fanny and Alexander Ekdahl, the many ups-and-downs of the Ekdahl family at the turn-of-the-twentieth-century are put on display. Bergman intended it as his swan song, and it’s the director’s warmest and most autobiographical film. Winner of four Academy Awards.
An intimate epic of majestic richness, Fanny and Alexander is dreamy and nightmarish in equal parts, and sees Bergman at his most exhilarating. Alexander’s gaze has to be one of the most unforgettable in cinema, and this family saga one of the greatest visions of childhood ever put on celluloid.