Fargo
A car salesman plans to wipe out his personal debts by hiring a pair of colorful crooks to kidnap his wife and have her wealthy father pay the ransom. The haphazard scheme turns sour during a routine pull-over that leaves three dead bodies in its wake.
Unpredictable in its plot, this noir detective tale, a, cult hit from the Coen brothers, hasn’t aged a day. With an award-winning performance from Frances McDormand, Fargo is an offbeat masterclass in dark humor. Suspense, comedy and social observation have rarely coexisted so naturally on screen.