Faruk
Faruk, in his nineties, becomes the protagonist in his daughter’s film about the impending demolition of his Istanbul home. Attending management meetings to delay it, the lines between reality and fiction blur.
Aslı Özge crafts a playfully tender ode to her aging father and the ever-changing scenery of Istanbul. This heartfelt exploration of mortality, gentrification, and familial bonds brims with wit and warmth, revealing the quiet vitality in life’s final chapters and our enduring connections to home.