Fast Food Nation
Don Henderson is a corporate marketing whiz at Mickey’s Fast Food Restaurant chain, home of The Big One. When he discovers that contaminated meat is getting into the frozen patties of the company’s best-selling burger, his investigations uncover more than he bargained for.
Featuring his repertory players Patricia Arquette and Ethan Hawke, there is more than meets the eye in this underrated Richard Linklater film—a surprising adaptation of a non-fiction bestseller. Not only an appraisal of the fast food industry, this is a critique of American life itself.