Fear X
When his wife is killed in a seemingly random incident Harry, prompted by mysterious visions, journeys to discover the true circumstances surrounding her murder.
Nicolas Winding Refn’s American debut struggled to find its audience on release. Ripe for reappraisal, it lands somewhere between the nightmarish visions of David Lynch and the metaphysical mysteries of Memento. With an against-type lead in John Turturro, Fear X is rich with atmospheric foreboding.