Félicité
Félicité, free and proud, is a singer in the evenings in a bar in Kinshasa. Her life changes when her 14-year-old son is the victim of a motorcycle accident. To save him, she begins a frantic race through the streets of an electric Kinshasa, a world of music and dreams.
A headstrong yet vulnerable, playful yet vehement woman is the indelible titular character in Alain Gomis’s Silver Bear winner, shot on location in Kinshasa. Lifted by performances from renowned Congolese artists, Félicité pushes against the weight of poverty with the exuberant energy of music.