A symphony in three movements: passengers circle one another in a Mediterranean cruise; a sister and her brother in the French countryside demand explanations from their parents; and an essay-tour of six sites of myth—Egypt, Palestine, Odessa, Hellas, Naples and Barcelona.
This dense and visually rapturous digital essay from Jean-Luc Godard shows cinema’s great experimenter continuing to push forward into the 21st century. A provocative, opaque, and color-saturated tour of the Mediterranean turns into a critique of the many myths of European history.