Fish & Cat
Iran, 1998. A group of students travels to a remote Caspian forest to take part in a kite-flying competition on the winter solstice. The travelers get more than they bargained for when their camp is invaded by two local cooks, who need meat to supply their restaurant business.
A tour de force of head-spinning originality, Fish & Cat deconstructs the slasher movie, triumphantly combining a virtuosic, 140-minute single take with an expressive, nonlinear narrative. Eschewing acts of violence for their eerie aftermath, this mold-breaking film gets existential with genre.