Flanders
Demester divides his time between his farm and walks with Barbe, his childhood friend. He loves her secretly. Along with others his age, Demester leaves to be a soldier in a war in a far off land. Barbarity, camaraderie and fear turn Demester into a warrior. Will love save Demester?
Winner of the Grand Jury Prize at the Cannes Film Festival, Bruno Dumont’s forlorn love story asks where the roots of modern violence is in the rural countryside. Flanders audacious finds the temptations of passion and cruelty both on the battlefield and in the illusion of peace at home.