Force Majeure
A picture-perfect Swedish family is on vacation in the French alps. The slopes are spectacular but, during lunch at a mountainside restaurant, an avalanche turns everything upside down. Tomas and Ebba’s marriage now hangs in the balance as Tomas struggles to reclaim his role as family patriarch.
Before he won two Palmes d’Or for The Square and Triangle of Sadness, Ruben Östlund sparked fervor at Cannes with this earth-shattering marital drama. Provocative, insightful and at times excruciating, Force Majeure is a frequently hilarious look at the fragile masculinity of a family man.