Foreigners out! Schlingensiefs Container
In 2000, infamous German artist Christoph Schlingensief showed a unique form of protest. Realizing public xenophobia and the new hate politics in the most drastic ways possible, he installed a public concentration camp right in the middle of Vienna’s touristic heart.
This thrilling, funny documentary chronicles the controversial installation of the famed artist/filmmaker/provocateur Christoph Schlingensief. The shocking prank, made in reaction to Austria’s right-wing politics, is documented through interviews and footage from the installation’s reality TV show.