Mehmet Güreli, a painter, writer, musician as well as a filmmaker, adapts a notoriously tricky text from Salâh Birsel, a renowned Turkish essayist. The result is a beautifully shot, monochrome, evocative labyrinth―an obscure modernist tale that is reminiscent of Melville’s account of Bartleby.