Foxy Brown
Foxy Brown has found her soul mate in an undercover narcotics investigator, but when he is brutally murdered, she vows vengeance against the crime ring responsible and takes a job as a high-society sex worker to infiltrate the gang.
In dagger-collar jackets and studded dungarees, Pam Grier’s streetwise action hero topples a dope operation in Foxy Brown—one trash can to the head, one barstool to the face at a time. Teaming revenge with revolution, this funk-scored crime film reinscribed Grier’s status as an icon of Black pride.