Freedom Fields
Freedom Fields follows three women and their football team over five years in post-revolution Libya. As the country descends into war, “Determination, Will, Strength” is their motto. Community is key in this intimate story of hope, struggle, joy, and sisterhood.
Freedom Fields stands with the millions of women who sought to define their roles in Libyan society in the aftermath of the Arab Spring. Naziha Arebi’s debut documentary is a rousing portrait of an eclectic band of women who fought for the right to represent their country on the international stage.