Frightmare
Following the death of horror actor Conrad Radzoff, a group of students steal the corpse from his crypt and carry it to the haunted house where his finest fright films were made. As the night goes on and Conrad’s vengeful spirit takes them out one by one, they soon learn the true meaning of terror.
Long before the American horror cinema pivoted to self-reflexivity en masse, there was the playfully post-modern Frightmare. The scenario casts Ferdinand Mayne as a Bela Lugosi-like figure into an irresistible game of cat-and-mouse between celebrity and fandom gone awry. An essential early slasher.