Frost
The film tell the story of Rokas, a young man from Lithuania, who has never experienced war but has grown up in its shadow. Transporting a truck of humanitarian aid from Vilnius to Ukraine, he enters a journey of discovery and sacrifice, crossing borders between countries, between people.
Bartas is—besides Jonas Mekas—Lithuania’s most renowned auteur. Part philosophical war film, part existential road movie, Frost navigates the Ukrainian conflict through intriguing close-ups, ambiguous psychologies and utterly absorbing conversations. Bonus: the enigmatic presence of Vanessa Paradis.