Fundamentally Happy
Twenty years ago, Habiba and Eric were neighbours. When Eric revisits her home to find her still living there with her husband, what seems like a friendly reunion turns into the gradual revelation of a painful secret from the past.
Two decades isn’t long enough to forget the taste of rose water, the scent of cigarettes, or the complicated trace of abuse in this sparse, theatrical film. Cinematographer Christopher Doyle makes poetic use of light and shadow, according to those who are able to face the truth and those who cannot.