Gambler
Filmmaker Nicolas Winding Refn struggles to clear a personal debt of DKK 5.5 million after his film Fear X becomes a box-office flop. Grappling with artistic compromise, Refn navigates the complexities of securing funding and balancing family life, all while filming in the Copenhagen underworld.
Gambler documents how Danish auteur Nicolas Winding Refn bounced back from a million-dollar debt (!) after his film flop, Fear X. Ambo’s darkly entertaining chronicle of a director plunged into show business hell offers a fascinating glimpse into his process and the sacrifices made to keep going.