Gangs of Wasseypur: Part II
Wasseypur is no more the town that was once consumed by the raging war between Sardar Khan and Ramadhir Singh. It has spawned a new generation of money-squandering lobbyists, and it is Fazal Khan, the weed-addicted grandson, who wakes up to the vengeance his family has inherited.
The bloody conclusion of Indian director Anurag Kashyap’s gangster epic. Kashyap uses the expansive length of his saga to chart with a precipitating body count the labyrinthine, death-courting codes of honor and reprisals among his criminals. As engrossing as it is bloodthirsty.