Three teenagers, Gerardo, Nano and Raymundo, steal gasoline from their neighbors’ cars and roam the streets, looking for any and every form of entertainment. They soon learn that even the simplest actions can have consequences way beyond anything they imagined, and some lessons are learned too late.
With a rawness and minimalism that would become part of his signature style, Gasolina marked Julio Hernández Cordón’s indelible arrival on the Latin American cinema stage. Winner of the Horizons Award at San Sebastián, this bold debut paints a polarizing portrait of youth in crime-ridden societies.