Germany Year Zero
Living in a bombed-out apartment building with his sick father and two older siblings, young Edmund is mostly left to wander unsupervised, getting ensnared in the black-market schemes of a group of teenagers—and coming under the nefarious influence of a Nazi-sympathizing ex-teacher.
A landmark of Italian neorealism, Roberto Rossellini’s last film in his War Trilogy is a grim vision of childhood in post-WWII Berlin. Made with nonprofessional actors in the ruins of a shattered city, this unforgettable masterwork uncompromisingly reveals the devastating consequences of Nazism.