Ghost Strata
Filmed in various places over the globe, charting various personal movements of the filmmaker, Ghost Strata explores the differing scales of impact that humanity’s presence has on the earth in the past, present and into the future.
What if film’s most precious function were to capture the passing of time: those meaningful but unnoticed fragments of existence and geological layers of history? Filmed in sumptuous 16mm and structured in twelve chapters, Ben Rivers’ globetrotting film diary reflects on what “now” might be.