Gimme Danger
Emerging from Michigan amidst a countercultural revolution, The Stooges’ powerful and aggressive style of rock ‘n’ roll blew a crater in the musical landscape of the late 1960s. Through a blend of rock, blues, R&B, and free jazz, the band planted the seeds for what would be soon called punk rock.
Was it inevitable that Jim Jarmusch would make a documentary about The Stooges? After all, its strutting frontman, Iggy Pop, recurs in his films, from Coffee and Cigarettes and Dead Man to The Dead Don’t Die. As a die-hard fanboy, Jarmusch paints a loving portrait of his favorite rock ‘n’ roll band.