Ginger and Rosa
London, 1962. Two teenage girls are inseparable; they play truant together, discuss religion, politics, hairstyles, and dream of lives bigger than their mothers’ domesticity. But, as the Cold War meets the sexual revolution, and with the threat of nuclear holocaust, their friendship is threatened.
Sally Potter’s explosive portrait of adolescent girlhood takes place amid a charged atmosphere of Cold War paranoia and ban-the-bomb marches. Realized on the cosy conventional canvas of the coming-of-age film, Ginger and Rosa is an unsuspectingly incisive look at the political unrest of the 1960s.