God Help the Girl
Eve has no self-esteem but is high on fantasy. While she begins writing songs as a way to sort through some emotional problems, she meets two musicians and similarly rootless souls: shy and romantic James and posh Cassie. During the course of a summer in Glasgow, they decide to form a band.
Stuart Murdoch of Belle and Sebastian fame made his filmmaking debut with a tender tale of teenage salvation found through melodies and like-minded friends. Featuring an original soundtrack with hints of 1960s yé-yé, this wistful musical is everything you’d expect from the sensitive indie icon.