Going My Home: Episode 7
As Eisuke prepares to return to Tokyo, Osamu reveals his suffering to him and asks him to “never come back”. As the whole family reunites to celebrate Eisuke’s release from hospital, Ryota learns that his father has purchased land in Nagano and fails to contain his anger.
The seventh episode of Kore-eda’s family drama taps into the very heart of the story, delicately probing themes like loss, death, and the meaning of home. The connection between each member of the extended family has never felt more vivid, as tensions smooth over and new, stronger bonds are formed.