In this Bollywood comedy, fun-loving accountant Ram Prasad lands a job at a firm run by strict Bhavani Shankar. When Ram’s sports obsession causes a problem at work, he creates an identical twin, Laxman, and a comedy of errors ensues.
With its subtle and intelligent humour Hrishikesh Mukherjee’s Gol Maal paints a refreshingly light-hearted picture of the Indian middle class. This comedy of errors is lovingly remembered for its simple yet philosophical songs and Amol Palekar’s endearing awkward double role.