Golem
Drawing on Jewish legend, this Kafkaesque work of speculative science fiction is the debut feature by one of the great visionaries of the 20th century. From a nightmarish world of gods and monsters, Piotr Szulkin forges a modern Prometheus as a potent allegory for Poland’s Communist experiment.