Graduation
Romeo Aldea, a physician living in a small Romanian mountain town, has raised his daughter Eliza with the idea that once she turns 18, she will leave to study abroad. After an attack before a college entrance exam jeopardizes his daughter’s future, Romeo thinks up ways to solve the situation.
Graduation presents a suspenseful chain of compromises, with a sorrowful central figure: a father entering dark waters to secure better prospects for his child, while damning himself. This drama explores how, despite good intentions, you rarely get away clean when navigating broken systems.