Growing Up
A nostalgic coming-of-age tale, this crucial film of the New Taiwanese Cinema was the first to bring the movement to the commercial forefront. Co-written by Hou Hsiao-hsien, the film explores prominent social issues surrounding Taiwanese identity as its story of juvenile delinquency unfolds.