Guts and Glitz
Audiovisual material gathered by filmmaker Fox Maxy over a decade, including documentary footage, television clips, and animation—sometimes layered on top of one another—are presented as one collage. Amid this sensory barrage, themes of sexual violence, community, confidence and joy are explored.
Re-edited and re-titled specifically for our Next Prize collection, Fox Maxy’s dynamic feature debut moves between the personal and the virtual with dazzling inventiveness. With its vortex of genre-defying imagery, Guts and Glitz announces an impressive new voice in Indigenous experimental cinema.