Happy Birthday!
Chico wakes up on his 30th birthday to the sound of his girlfriend singing “Happy Birthday” to him on his answering machine. When João wakes up in bed next to him, he realizes that this is not his typical birthday.
Capturing the unexpected intimacy of casual one-night stands, João Pedro Rodrigues’s short subtly reveals the quiet emotional claustrophobia faced by a gay man who leads a double life. In the stark morning light, the pleasurable afterglow of sex is made even more intoxicating by its fleetingness.